Promowanie nowych produktów

0
195

Promowanie nowych produktów

Promowanie nowych produktów jest wyjątkowo trudne, kiedy na rynku jest już tak duża konkurencja i praktycznie wszyscy gracze rynkowi starają się walczyć o nawet najmniejszy procent udziału w całym rynku poprzez agresywny i pasywny marketing, tak samo jak innowacje technologiczne, inwestycje giełdowe i wszystkie inne narzędzia, jakie tylko wykorzystać można do zbudowania przewagi nad konkurentem. Ale nie oznacza to wcale, że specjaliści od marketingu nie znajdują zupełnie nowych kanałów dostępu do potencjalnych klientów i że wprowadzenie nowego produktu czy usługi na rynek nie jest nawet jeszcze prostsze, niż kiedyś. Bez wątpienia samo wprowadzenie produktu na rynek jest bardzo proste, szczególnie od kiedy ludzie zaczęli masowo robić zakupy przez Internet a dodatkowo pojawiły się liczne portale oferujące ciekawe promocje i zniżki, jeśli uda się zebrać odpowiednią grupę użytkowników zainteresowanych danym dobrem. Jeśli firma uzyska tysiąc klientów gotowych zapłacić, wtedy gotowa będzie każdemu z nich sprzedać to po połowie ceny. W ten sposób rodzi się idealny sposób na błyskawiczne pozyskanie tzw. feedbacku prosto od najważniejszej i ostatecznej grupy odbiorców. Nie jest przecież powiedziane, że nawet najlepiej przeprowadzone badania rynkowe zapewnią zupełnie nowemu produktowi dobre i ciepłe przyjęcie na rynku. Wiele było już marek mających w swojej ofercie produkty od lat kultowe jak i te pojawiające się sezonowo i goszczące na półkach sklepowych nie dłużej niż dwa miesiące.