Reklama jest dźwignią handlu. To dzięki niej producenci przeróżnych towarów kuszą nas i zachęcają do zakupu. Reklama jednak zmienia się wraz ze zmieniającym się światem. Wciąż ewoluuje i korzysta z nowych środków i narzędzi.
Reklama dawniej
Jeszcze kilkadziesiąt lat temu reklama miała bardziej formę informacyjną. Informowała potencjalnych klientów o istnieniu takiego a takiego produktu, o jego cenie oraz miejscu gdzie można go nabyć. Mało było w niej marketingowych sztuczek. Wynikało go głownie z faktu mniejszej konkurencji. Jeszcze na początku XX wieku sama produkcja danego produktu oznaczała zysk. Z czasem kiedy fabryk, firm, producentów zaczęło przybywać, przedsiębiorcy musieli rozpocząć walkę o klienta.
Reklama dziś
Większa konkurencja spowodowało, iż reklam nie tylko zaczęło pojawiać się coraz więcej, ale zaczęły być one coraz ciekawsze. Do gry wkroczył marketing i wszystkie jego sztuczki. Ogromną rewolucję w świecie reklamy wywołała telewizja. Początek emisji reklam w telewizji to prawdziwy przełom w branży reklamowej.
Reklama w internecie
Niemniej wszystkie te reklamy cechowała jedna rzecz. Mianowicie ich komunikacja była jednokierunkowa. Jedynie producent zwracał się do konsumenta, a ten nie miał możliwości odpowiedzieć. Wiele zmienił z całą pewnością internet. Sieć, która pozwala na dwustronną komunikację pomiędzy nadawcą przekazu i jego odbiorcą, zmieniła reklamę nie do poznania.
Tworzenie reklam stało się swoistą sztuką. Ogromna rywalizacja reklamodawców spowodowała tak duży natłok reklam, które nas otaczają, że przestaliśmy kompletnie zwracać na nie uwagę. To spowodowało, że marketingowy musi wspiąć się na wyżyny, aby nie tylko reklama była zauważalna, ale żeby przede wszystkim stała się skuteczna.